Foaie Verde și-un Chiper de Ion Paladi - Dorul Basarabiei

Sunt moldoveancă, știi bine.
Îmi iubesc limba și accentul moldovenesc.
Îmi iubesc țara, rădăcinile, îmi ador părinții și familia.
Dar, curios lucru este că până să plec în Italia, nu suportam muzica populară.
E drept că nici nu mă pricepeam să joc.
După vreo 5 ani de Italia, prin 2005, am auzit un cântec popular moldovenesc.
Mi s-a strâns inima, chelea ni s-o făcut mășiucă de găină și-am plâns cu hohote. 
Mi-a venit un dor de țară de nu mai puteam.
Și-n acel moment mi-am dat seama cât de mult adoram muzica populară și n-am știut.

Atunci am decis să-nvăț să dansez cu prima ocazie.
N-am prea reușit că nu mi-am dar silința, dar o să-nvăț până mor. Jur!

Oricum, de atunci ascult cântecele populare cu mare drag și dor.
Muzica moldovenească este preferata mea.
N-am cum altfel.
Mi se pare cea mai veselă, cea mai de petrecere, cea mai CEA!

Ia ascultă asta și zi-mi de n-am dreptate!


Nu-l cunoșteam pe Paladi...
Cum puteam dacă locuiam în Italia? 
Dar am venit o dată acasă de Crăciun și cântărețul ăsta era pe toate canalele de televiziune.
Se vedea că era super obosit și că muncea mai mult de 20 de ore pe zi.

Băi, am mai scris despre el și faza asta că mi-a făcut impresie, cum se zice.
Mă atrag oamenii care muncesc peste măsură. N-am cum să nu-i prețuiesc că mă identific prea mult cu ei.

Nu-mi plac toate cântecele sale dar când mă uit la video-ul ăsta în sepcial, mi se strânge inima.
Mi se ridică și părul de pe chept.
Bine, n-am păr pe piept, asta mi-ar mai lipsi, dar ai înțeles ce vreau să spun.
Plâng că am inimă de român. Îmi ador patria, ce să fac?


Moldovenii sunt români, dar unii își urăsc țara mumă de parcă ar fi ciuma.
Unii români și moldoveni se insultă și se acuză de chestii aberante.
Mi-e rușine când citesc și aud astfel de lucruri.
Înainte de a fi moldoveni, români, italieni, englezi, etc., suntem OAMENI. Ar trebui să fim oameni, de fapt. 
Dacă ne discriminăm între noi, de ce ne ofensăm de moarte când alte naționalități ne fac asta? 
De ce pretindem ca alții să nu ne înjosească pe noi? 
Noi avem dreptul dar alții nu.
”Ce ție nu-ți place altuia nu face!”
***
Ești om cu suflet mare și vrei să mă sprijini? 
Vizitează și tu paginile mele și dă și tu like-uri, share-uri pe unde apuci. Orice inițiativă este apreciată, oricât de mică. Numai să fie pozitivă. 
Și dacă apreciezi cărțile mele, de ce să nu lași o recenzie, un comentariu sau orice te lasă inima?
Pe YouTube am diferite vlog-uri la unele dintre aceste poezii nepretențioase.

***
Nu cumva să uiți să te înscrii la scrisoare ca să primești cărți și alte obiecte GRATIS. 
Trimit mesaje numai în cazuri speciale. Pe cuvânt.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Afirmații pozitive

Contact

Nume

E-mail *

Mesaj *